fredag 4 september 2009

Victoria Park

Victoria Park - framtidens lyxboende. Enligt Victoria Parks hemsida är det som att bo på hotell. Fast hemma. Victoria Park erbjuder 17000 kvm park, biograf, spelrum, vinkällare, spa och restaurang De som bor i Victoria Park har också tillgång till en sk "Handyman" och bemannad reception, 24/h.

"Victoria Park öppnar dörren för alla som vill kombinera sitt boende med närhet till en service man normalt bara hittar på hotell eller resort anläggningar." 2 rok kostar ca 4.1 miljoner, så ja, självklart är Victoria Park öppet för alla som har extremt välordnad ekonomi. Jag minns när jag såg ett par avsnitt av Samantha Who och jag var förvånad över hennes lägenhet som jag ansåg var enormt lyxig och hon hade en snubbe som skötte receptionen i fastigheten och som öppnade dörren för henne. Ska det tilläggas att snubbe som jobba var svart? Nej, det hör inte hit. Jag tänkte för mej själv att det där är bara på låtsas, men nej 2009 är det fullt möjligt för mej att flytta till Victoria Park som erbjuder mej ett boende där jag inte behöver oroa mej för ngt överhuvudtaget. Jag kanske dock oroar mej för vilken person de anställer för att jobba i min 24/h bemannade reception. Jag vill ju trots allt känna trygghet där jag bor. En annan aspekt på det hela är barnen som kommer växa upp där, barn som inte behöver oroa sig för något utanför sin lilla fina bubbla. Hur kommer de barnen reagera när de stöter på problem? Eller finns det problem på Victoria Park? Ja, de problemen jag kan tänka mej är om vattnet i poolen är för kallt eller att favorit vinet råkar ta slut.

Allvarligt talat? Finns Victoria Park på riktigt eller är det ett stort skämt? Victoria Park är inte för alla, jo, för alla som har pengar. Rika som enbart vill umgås med rika och inte beblanda sig med oss som finns lite längre ner på skalan. Nej, jag är inte bitter, nej jag är inte avundsjuk. Det enda jag känner är ilska. Det finns människor i det svenska samhället som bor på gatan och lever i misär. Jag vill inte tänka på hur mycket pengar som gått åt till att bygga upp Victoria Park, jag kan dock föreställa mej hur de pengarna hade kunnat göra skillnad för de människor som idag inte har något hem, som inte har egen biograf, vinkällare och definitivt inte har någon som öppnar deras port, för just det, de har ingen port att gå in i. I bästa fall en trappuppgång att sova i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar