lördag 5 december 2009

Tittade djupt i glaset hos Skägget och Julpynt

Igår var det DRINK-kväll hos Skägget, som för övrigt bor i en sjukt nice lägenhet. Där befann sig Pilen, jag, Han som borde skaffa mustach, Tjong-tjejen, hon som tycker pepparchips luktar sperma, Skägget och han som har ett namn som är som gjort för att sitta på kåken. Blev många drinkar och god tacos. Under kvällen diskutera vi bland annat detta om att skolavslutningar inte är i kyrkan längre. Jag anser att det inte spelar någon roll om det är i en kyrka eller inte, det som spelar roll för mig är om barnen inte får sjunga den blomster tid nu kommer. Det är ju den sången som fortfarande får det att pirra lite extra och man känner att YES - sommaren är äntligen här. Tyvärr när jag tittar ut är det fortfarande december. Julstressade är jag inte, känns inte så iaf. Jag är mest stressade över tentan som dyker upp efter jul. Det är faktiskt skönt att inte julpynta, ja, I know, jag julpyntar inte. Jag älskar att se hur det lyser i alla fönster när man går ute i december, men jag känner inte för att pynta. Har aldrig varit så mkt för det där. För mig är det lönt att pynta när man har ett riktigt hem. Jag längtar så efter att få komma hem till M&P, se alla julsaker, lukta in julen och bara vara. Det värsta är dock grannen som inte fattat det där med att det ska vara fint julpynt och inte se ut som ett jävla raveparty i trädgården. Tacka vet jag adventsljusstake och änglar. Det är jul hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar